Google Ads (fd AdWords) – annonsering för konkurrentutsatta sökord
Annons på Googles sökmotorsida eller i Googles Displaynätverk med tusentals webbplatser resulterar i besök från dina valda målgrupper.
Det blir dessutom mätbart och möjligt att lönsamhetsberäkna.
Remarketing med Google Ads – för att inte bli bortglömd
Remarketing fungerar så att om någon först besöker din hemsida visar vi en anpassad annons för de besökarna när de går in på Google och söker nästa gång eller besöker en sajt som visar Googleannonser.
Det här är ett bra sätt att påminna om tidigare visat intresse för ett budskap eller produkt på hemsidan. Det kan även användas som kompletterande information eller erbjudande till ett köp.
För de webbsidor du vill göra en remarketing på skapar vi listor på besökarna och kopplar annonser till dem. Annonserna kan vara de befintliga eller nya.
Trimma dina Adskampanjer – fler besök till lägre kostnad
Vi vill påstå utifrån våra erfarenheter att det alltid går att förbättra en Google Adskampanj. Det vara fler klick eller lägre klickkostnader. Som experter på området tittar vi gärna på din kampanj för att se förbättringspotentialen.
Det är naturligtvis kostnadsfritt.
Sökmotormarknadsföring SEO på Google – för att dina kunder ska hitta till dig
Sökmotormarknadsföring börjar alltid med att definiera de rätta sökorden och fraserna. Vi använder flera sätt och engagerar oss på djupet eftersom det är bortkastade pengar att optimera eller annonsera för fel ord.
Vi levererar sedan förslag till en mix av ren sökmotoroptimering SEO och sökmotorannonsering Google Ads beroende på placeringar, konkurrens och mål.
Som godkänd Google Partner vet du att vi är på topp i kunnande och genomförande.
Sökmotoroptimering SEO – bra placering på reslutatlistan
Vi optimerar dina webbsidor så Google hittar dem för valda sökord och fraser.
Optimering innebär att vi gör dina sidor så relevanta som möjligt för att få bra placering i resultatlistan.
Vi jobbar enbart med trygg Whitehat SEO och följer Googles Grundhandbok om sökmotoroptimering.
Nyhetsbrev – förmodligen det billigaste sättet att nå dina kunder och prospekts
Vi skapar snygga nyhetsbrevsmallar som du kan använda själv eller vi fyller dem med ditt innehåll.
Med ett av marknadens bästa webbaserade verktyg kan vi skapa och distribuera dina utskick, samt mäta effekten genom ett kraftfullt statistikverktyg.
Vi gör dessutom dina budskap i mejlen personliga och berörande genom dynamiska funktioner för namn, företag, befattning, bransch, användningsområden med mera.
Vi har arbetat med utskick sedan 2006 och kan därför dela med oss av de värdefulla kunskaper och erfarenheter du behöver för att lyckas.
- Så här går det till:
- Mål och syfte med utskicken (Nyheter, tips&råd, kundcase, erbjudanden)
- Skapa mobilanpassade mallar (Ca hälften av mottagarna läser mejl i mobilen).
- Utgivningsplan (Vad, vem, när)
- Skapa e-postlistor från dina kontakt och kundlistor (Köpa e-postadresser fungerar inte, är oetiskt och skapar bad-will).
- Skicka Nyhetsbrev
- Mätning (Jämförelse med tidigare utskick, branschen och mål för öppnade och klickfrekvens)
- Uppföljning
- Påfyllning av nya prenumeranter
Inbjudningar – proffsigt och enkelt att administrera
Bjud in till olika evenemang som frukostmöte, föreläsning, mässa, utbildning, seminarium eller kundmöte. Informera om program, plats, resvägar och övernattning. Med en länk i brevet till ett anmälningsformulär gör vi det enkelt för dig att låta dina mottagare registrera sig och ange de data du behöver. Och du får färdiga anmälningslistor på fil eller för avprickning på plats.
Webbenkäter – enkelt sätt att ta reda på vad dina kunder tycker
Dina goda relationer till kunderna är förmodligen ditt företags största värde. Men har du på ett strukturerat sätt gjort en undersökning på vad som är viktigt för dem och vad de tycker om ditt företag, ditt event eller produkter och tjänster?
För att du ska lyckas tar vi fram en webbenkät med syfte, mål, frågeområden, frågor, urval och rapport som svarar på kundundersökningens syfte och mål.


OLOFSSON BIL
Behov – Internetmarknadsföring för fler kvalificerade besök
Olofsson Bil är en de största återförsäljarna i Sverige av Volkswagen, Audi och Skoda.
Alltfler kunder söker info inför ett bilköp på Google och företaget vill inte missa den stora potential köpare som googlar.
Nya bilmodeller lanseras ständigt liksom kampanjer och det är viktigt att nå ut till alla potentiella köpare.
Lösning
Nitea gjorde en sökordsanalys för att få fram de bästa köprelaterade sökorden och fraserna. Intresseväckande annonser för Goole Adwords producerades med de senaste egenskaperna för bästa kvalitet och mobilanpassning. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från bilköpare på Olofsson Bils märken.

FREDELLS BYGGVARUHUS
Behov – Enkel och snabb kommunikation med kunder
Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet.
För Fredells är det viktigt att kunna kommunicera nyheter och erbjudanden till bland annat kundklubben.
Lösning
Nyhetsbrev är en billig och säker metod att nå fram till kunder som tackat ja till information via sin e-post. Fredells informerar om nya produkter och bjuder in till visningar. Genom statistik kan man följa utvecklingen på hur många som läser och vad.


FREDELLS BYGGVARUHUS
Behov – Enkel och snabb kommunikation med kunder
Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet.
För Fredells är det viktigt att kunna kommunicera nyheter och erbjudanden till bland annat kundklubben.
Lösning
Nyhetsbrev är en billig och säker metod att nå fram till kunder som tackat ja till information via sin e-post. Fredells informerar om nya produkter och bjuder in till visningar. Genom statistik kan man följa utvecklingen på hur många som läser och vad.

Yamaha Center i Stockholm
Behov – Internetmarknadsföring för den nya hallen
Yamaha Center i Stockholm är en de största återförsäljarna i Sverige av Yamaha motorcyklar, båtmotorer, båtar med mera.
Många köpare söker på Google inför sina köp och det är därför viktigt att ha bra placeringar på produkter och märken.
Lösning
Nitea jobbar kontinuerligt med optimering av AdWordskampanjer för att hitta nya sökord och förbättring av kampanjernas utfall. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från potentiella köpare.

JS Budcenter i Uppsala
Behov – Internetmarknadsföring till de som ska flytta
BudCenter i Uppsala arbetar för att vara den ledande partnern för bud, flytt och transporttjänster såväl inrikes som till utlandet. Kunderna använder som de flesta Google Sök för att hitta en bra flyttfirma. Därför är det väldigt viktigt med bra placeringar för relevanta sökord och fraser.
Lösning
Nitea jobbar kontinuerligt med optimering av AdWordskampanjer för att hitta nya sökord och förbättring av kampanjernas utfall. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från potentiella köpare.



JS Budcenter i Uppsala
Behov – Internetmarknadsföring till de som ska flytta
BudCenter i Uppsala arbetar för att vara den ledande partnern för bud, flytt och transporttjänster såväl inrikes som till utlandet. Kunderna använder som de flesta Google Sök för att hitta en bra flyttfirma. Därför är det väldigt viktigt med bra placeringar för relevanta sökord och fraser.
Lösning
Nitea jobbar kontinuerligt med optimering av AdWordskampanjer för att hitta nya sökord och förbättring av kampanjernas utfall. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från potentiella köpare.
