Sökmotoroptimering

Google AdWords

Nyhetsbrev

Inbjudningar

Webbenkäter

Sökmotormarknadsföring på Google – för att dina kunder ska hitta till dig

Sökmotormarknadsföring börjar alltid med att definiera de rätta sökorden och fraserna. Vi använder flera sätt och engagerar oss på djupet eftersom det är bortkastade pengar att optimera eller annonsera för fel ord.
Vi levererar sedan förslag till en mix av ren sökmotoroptimering SEO och sökmotorannonsering Google Adwords beroende på placeringar, konkurrens och mål.
Som godkänd Google Partner vet du att vi är på topp i kunnande och genomförande.

Sökmotoroptimering SEO – bra placering på reslutatlistan

Vi optimerar dina webbsidor så Google hittar dem för valda sökord och fraser.
Optimering innebär att vi gör dina sidor så relevanta som möjligt för att få bra placering i resultatlistan.
Vi jobbar enbart med trygg Whitehat SEO och följer Googles Grundhandbok om sökmotoroptimering.

Google AdWords

Google Adwords – annonsering för konkurrentutsatta sökord

Annons på Googles sökmotorsida eller i Googles Displaynätverk med tusentals webbplatser resulterar i besök från dina valda målgrupper.
Det blir dessutom mätbart och möjligt att lönsamhetsberäkna.

Remarketing med Google Adwords – för att inte bli bortglömd

Remarketing fungerar så att om någon först besöker din hemsida visar vi en anpassad annons för de besökarna när de går in på Google och söker nästa gång eller besöker en sajt som visar Googleannonser.
Det här är ett bra sätt att påminna om tidigare visat intresse för ett budskap eller produkt på hemsidan. Det kan även användas som kompletterande information eller erbjudande till ett köp.
För de webbsidor du vill göra en remarketing på skapar vi listor på besökarna och kopplar annonser till dem. Annonserna kan vara de befintliga eller nya.

Trimma dina Adwordskampanjer – fler besök till lägre kostnad

Vi vill påstå utifrån våra erfarenheter att det alltid går att förbättra en Adwordskampanj. Det vara fler klick eller lägre klickkostnader. Som experter på området tittar vi gärna på din kampanj för att se förbättringspotentialen.
Det är naturligtvis kostnadsfritt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev – förmodligen det billigaste sättet att nå dina kunder och prospekts

Vi skapar snygga nyhetsbrevsmallar som du kan använda själv eller vi fyller dem med ditt innehåll.
Med ett av marknadens bästa webbaserade verktyg kan vi skapa och distribuera dina utskick, samt mäta effekten genom ett kraftfullt statistikverktyg.
Vi gör dessutom dina budskap i mejlen personliga och berörande genom dynamiska funktioner för namn, företag, befattning, bransch, användningsområden med mera.

Vi har arbetat med utskick sedan 2006 och kan därför dela med oss av de värdefulla kunskaper och erfarenheter du behöver för att lyckas.

  1. Så här går det till:
  2. Mål och syfte med utskicken (Nyheter, tips&råd, kundcase, erbjudanden)
  3. Skapa mobilanpassade mallar (Ca hälften av mottagarna läser mejl i mobilen).
  4. Utgivningsplan (Vad, vem, när)
  5. Skapa e-postlistor från dina kontakt och kundlistor (Köpa e-postadresser fungerar inte, är oetiskt och skapar bad-will).
  6. Skicka Nyhetsbrev
  7. Mätning (Jämförelse med tidigare utskick, branschen och mål för öppnade och klickfrekvens)
  8. Uppföljning
  9. Påfyllning av nya prenumeranter
Inbjudningar

Inbjudningar – proffsigt och enkelt att administrera

Bjud in till olika evenemang som frukostmöte, föreläsning, mässa, utbildning, seminarium eller kundmöte. Informera om program, plats, resvägar och övernattning. Med en länk i brevet till ett anmälningsformulär gör vi det enkelt för dig att låta dina mottagare registrera sig och ange de data du behöver. Och du får färdiga anmälningslistor på fil eller för avprickning på plats.

Webbenkäter

Webbenkäter – enkelt sätt att ta reda på vad dina kunder tycker

Dina goda relationer till kunderna är förmodligen ditt företags största värde. Men har du på ett strukturerat sätt gjort en undersökning på vad som är viktigt för dem och vad de tycker om ditt företag, ditt event eller produkter och tjänster?
För att du ska lyckas tar vi fram en webbenkät med syfte, mål, frågeområden, frågor, urval och rapport som svarar på kundundersökningens syfte och mål.

Så här går det till

1

Mål & Syfte

2

Kravspec

3

Lösning

4

Produktion

5

Tester

6

Publicering

7

Uppföljning

Mål & Syfte

Dokument som beskriver mål&syfte. Eller som vi uttrycker det, vad ska aktiviteten leverera?

Kravspec

Kravspec

Dokument med specifikationer på leverans.

Lösning

Lösning

Beskrivs ofta i ett dokument.

Produktion

Produktion

Innehåll och säljargument, design och kodning i förekommande fall.

Tester

Tester

Funktioner och distribution.

Publicering

Publicering

Annonspublicering eller utskick beroende på tjänst.

Uppföljning

Uppföljning

Statistikgenomgång av målen.

Nitea

Olofsson Bil

Behov – Internetmarknadsföring för fler kvalificerade besök

Olofsson Bil är en de största återförsäljarna i Sverige av Volkswagen, Audi och Skoda.
Alltfler kunder söker info inför ett bilköp på Google och företaget vill inte missa den stora potential köpare som googlar.
Nya bilmodeller lanseras ständigt liksom kampanjer och det är viktigt att nå ut till alla potentiella köpare.

Lösning

Nitea gjorde en sökordsanalys för att få fram de bästa köprelaterade sökorden och fraserna. Intresseväckande annonser för Goole Adwords producerades med de senaste egenskaperna för bästa kvalitet och mobilanpassning. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från bilköpare på Olofsson Bils märken.

www.olofssonbil.se/erbjudanden

Fredells Byggvaruhus

Behov – Enkel och snabb kommunikation med kunder

Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet.
För Fredells är det viktigt att kunna kommunicera nyheter och erbjudanden till bland annat kundklubben.

Lösning

Nyhetsbrev är en billig och säker metod att nå fram till kunder som tackat ja till information via sin e-post. Fredells informerar om nya produkter och bjuder in till visningar. Genom statistik kan man följa utvecklingen på hur många som läser och vad.