KMC YTBEHANDLING

KMC med huvudkontor i Stockholm säljer maskiner till tillverkningsindustri i Norden och vänder sig till proffessionella köpare som behöver detaljerad information om produkterna. Nitea webbyrå har moderniserat den tidigare hemsidan med ny webbdesign. Ett bildspel på startsidan ger snabb presentation av produktprogrammet. Med responsiv webdesign får besökaren största möjlighet att läsa hemsidan även i surfplatta och smartphone.

www.kmc.se

   

TORVALLA BIL

Behov – Fler förfrågningar från webbplatsen med hjälp av funktion för leasingansökningar

Torvalla Bil säljer FIAT, KIA, Mazda, Suzuki, Jeep och Abarth. Intresset för privatleasing är stort och Torvalla Bil ville därför göra det enklare för besökare att göra en ansökan för sin valda modell direkt på webbplatsen.

Lösning

Nitea kodade en funktion för konfigurering av bilmodell och en ansökan om privatleasing för varje bilmodell.
Webbplatsen uppdateras med WordPress.

www.torvallabil.se

   

SKORSTENSFOLKET

Entreprenörer inom skorstensrenoveringar och ventilation med egna produkter. Skorstenrenovering kräver noggrannhet och adekvat information och det var en av huvuduppgifterna för den nya hemsidan att förmedla. Nitea utformade webbdesignen och programmerade funktioner i WordPress för publicering av olika innehåll.

www.furanflex.se

   

HENRIKSBERGS VERKSTÄDER

Behov – Modernisering webbplats

AB Henriksbergs Verkstäder är ventilationsföretaget som genom tre generationer verkat i mer än 65 år i branschen. Hemsidan är en viktig del i försäljningsprocessen och företaget var i behov av en uppdatering av design och innehåll för att visa att man är ledande i branschen.

Lösning

Tydligare budskap om erbjudande presenteras genom större bilder och korta texter presenterade i olika designelement. Med ny responsiv design som anpassar sig automatiskt till mobiler och stora desktopskärmar når företaget alltid fram med sin information oavsett vilken enhet som besökaren använder.

www.hv-vent.se

   

FREDELLS BYGGVARUHUS

Behov – Enkel och snabb kommunikation med kunder

Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet. För Fredells är det viktigt att kunna kommunicera nyheter och erbjudanden till bland annat kundklubben.

Lösning

Nyhetsbrev är en billig och säker metod att nå fram till kunder som tackat ja till information via sin e-post. Fredells informerar om nya produkter och bjuder in till visningar. Genom statistik kan man följa utvecklingen på hur många som läser och vad. www.fredells.com

 

OLOFSSON BIL

Behov – Internetmarknadsföring för fler kvalificerade besök

Olofsson Bil är en de största återförsäljarna i Sverige av Volkswagen, Audi och Skoda.
Alltfler kunder söker info inför ett bilköp på Google och företaget vill inte missa den stora potential köpare som googlar.
Nya bilmodeller lanseras ständigt liksom kampanjer och det är viktigt att nå ut till alla potentiella köpare.

Lösning

Nitea gjorde en sökordsanalys för att få fram de bästa köprelaterade sökorden och fraserna. Intresseväckande annonser för Goole Adwords producerades med de senaste egenskaperna för bästa kvalitet och mobilanpassning. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från bilköpare på Olofsson Bils märken.

www.olofssonbil.se

MÅLERIRÅD

Behov – billigare distribution och bättre tillgänglighet

Måleriråd har under många år tagit fram handböcker för kalkylering och offerering av måleritjänster. Nackdelen är höga tryckerikostnader och fördröjning att införa korrigeringar och nyheter.

Lösning

Eftersom alltfler målare använder datorer och mobiler kopplade till internet utvecklade Nitea webbplatser som ersätter handböckerna. Kunderna kan därmed spara tid och pengar, samt får bättre kontroll med korrekta kalkyler och offertarkiv.

www.malerirad.se

  

Kontakta oss så berättar vi mer