
KMC YTBEHANDLING
KMC med huvudkontor i Stockholm säljer maskiner till tillverkningsindustri i Norden och vänder sig till proffessionella köpare som behöver detaljerad information om produkterna. Nitea webbyrå har moderniserat den tidigare hemsidan med ny webbdesign. Ett bildspel på startsidan ger snabb presentation av produktprogrammet. Med responsiv webdesign får besökaren största möjlighet att läsa hemsidan även i surfplatta och smartphone.
TORVALLA BIL
Behov – Fler förfrågningar från webbplatsen med hjälp av funktion för leasingansökningar
Torvalla Bil säljer FIAT, KIA, Mazda, Suzuki, Jeep och Abarth. Intresset för privatleasing är stort och Torvalla Bil ville därför göra det enklare för besökare att göra en ansökan för sin valda modell direkt på webbplatsen.
Lösning
Nitea kodade en funktion för konfigurering av bilmodell och en ansökan om privatleasing för varje bilmodell.
Webbplatsen uppdateras med WordPress.


TORVALLA BIL
Behov – Fler förfrågningar från webbplatsen med hjälp av funktion för leasingansökningar
Torvalla Bil säljer FIAT, KIA, Mazda, Suzuki, Jeep och Abarth. Intresset för privatleasing är stort och Torvalla Bil ville därför göra det enklare för besökare att göra en ansökan för sin valda modell direkt på webbplatsen.
Lösning
Nitea kodade en funktion för konfigurering av bilmodell och en ansökan om privatleasing för varje bilmodell.
Webbplatsen uppdateras med WordPress.

SKORSTENSFOLKET
Entreprenörer inom skorstensrenoveringar och ventilation med egna produkter. Skorstenrenovering kräver noggrannhet och adekvat information och det var en av huvuduppgifterna för den nya hemsidan att förmedla. Nitea utformade webbdesignen och programmerade funktioner i WordPress för publicering av olika innehåll.
HENRIKSBERGS VERKSTÄDER
Behov – Modernisering webbplats
AB Henriksbergs Verkstäder är ventilationsföretaget som genom tre generationer verkat i mer än 65 år i branschen. Hemsidan är en viktig del i försäljningsprocessen och företaget var i behov av en uppdatering av design och innehåll för att visa att man är ledande i branschen.
Lösning
Tydligare budskap om erbjudande presenteras genom större bilder och korta texter presenterade i olika designelement. Med ny responsiv design som anpassar sig automatiskt till mobiler och stora desktopskärmar når företaget alltid fram med sin information oavsett vilken enhet som besökaren använder.


HENRIKSBERGS VERKSTÄDER
Behov – Modernisering webbplats
AB Henriksbergs Verkstäder är ventilationsföretaget som genom tre generationer verkat i mer än 65 år i branschen. Hemsidan är en viktig del i försäljningsprocessen och företaget var i behov av en uppdatering av design och innehåll för att visa att man är ledande i branschen.
Lösning
Tydligare budskap om erbjudande presenteras genom större bilder och korta texter presenterade i olika designelement. Med ny responsiv design som anpassar sig automatiskt till mobiler och stora desktopskärmar når företaget alltid fram med sin information oavsett vilken enhet som besökaren använder.

FREDELLS BYGGVARUHUS
Behov – Enkel och snabb kommunikation med kunder
Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet. För Fredells är det viktigt att kunna kommunicera nyheter och erbjudanden till bland annat kundklubben.
Lösning
Nyhetsbrev är en billig och säker metod att nå fram till kunder som tackat ja till information via sin e-post. Fredells informerar om nya produkter och bjuder in till visningar. Genom statistik kan man följa utvecklingen på hur många som läser och vad. www.fredells.com
OLOFSSON BIL
Behov – Internetmarknadsföring för fler kvalificerade besök
Olofsson Bil är en de största återförsäljarna i Sverige av Volkswagen, Audi och Skoda.
Alltfler kunder söker info inför ett bilköp på Google och företaget vill inte missa den stora potential köpare som googlar.
Nya bilmodeller lanseras ständigt liksom kampanjer och det är viktigt att nå ut till alla potentiella köpare.
Lösning
Nitea gjorde en sökordsanalys för att få fram de bästa köprelaterade sökorden och fraserna. Intresseväckande annonser för Goole Adwords producerades med de senaste egenskaperna för bästa kvalitet och mobilanpassning. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från bilköpare på Olofsson Bils märken.


OLOFSSON BIL
Behov – Internetmarknadsföring för fler kvalificerade besök
Olofsson Bil är en de största återförsäljarna i Sverige av Volkswagen, Audi och Skoda.
Alltfler kunder söker info inför ett bilköp på Google och företaget vill inte missa den stora potential köpare som googlar.
Nya bilmodeller lanseras ständigt liksom kampanjer och det är viktigt att nå ut till alla potentiella köpare.
Lösning
Nitea gjorde en sökordsanalys för att få fram de bästa köprelaterade sökorden och fraserna. Intresseväckande annonser för Goole Adwords producerades med de senaste egenskaperna för bästa kvalitet och mobilanpassning. Resultatet är fler kvalificerade besök på hemsidan från bilköpare på Olofsson Bils märken.

MÅLERIRÅD
Behov – billigare distribution och bättre tillgänglighet
Måleriråd har under många år tagit fram handböcker för kalkylering och offerering av måleritjänster. Nackdelen är höga tryckerikostnader och fördröjning att införa korrigeringar och nyheter.
Lösning
Eftersom alltfler målare använder datorer och mobiler kopplade till internet utvecklade Nitea webbplatser som ersätter handböckerna. Kunderna kan därmed spara tid och pengar, samt får bättre kontroll med korrekta kalkyler och offertarkiv.
